Baza znalezionych haseł
aaaaLekcje dla znajomychaaaa

Temat: kod usterki - P1590
Cytat:
niżej efekty moich poszukiwań w net'ie:

1. P1590 - za mocne wejście sygnałów pracy silnika. Zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 95 (X81)
2. P1590 - za słabe wejście sygnałów pracy silnika. Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 95 (X81)

W obydwu przypadkach należy sprawdzić wiązki przewodów: Y51 zawór elektromagnetyczny – podciśnienie oraz K70 moduł sterujący – diesel, czy nie ma zwarcia do masy lub przerwy w obwodzie prądowym zaworu elektromagnetycznego i modułu sterującego (zaznaczam, że nie podążyłem za tymi radami z uwagi na brak czasu ...).

tech w moim autku pokazuje pkt.1 w/w, ponieważ nic się nie dzieje jeżdżę non stop z P1590 i aktualnie nakulane mam już 30 kkm ...

znalazłem jeszcze info na ruskim forum: '... P1590 Vacuum reservoir solenoid ...' dla opcji sterownika pompy Bosch PSG 16
to znalazlem
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=11626



Temat: Przewód elektryczny zimnego rozruchu
Przewód elektryczny zimnego rozruchu
  Mam od pewnego czasu problem, ponieważ autko mi gaśnie kiedy go uruchomię gdy jest zimny. Muszę trochę potrzymać na obrotach i później jest ok. W książce "obsługa i naprawa" wyczytałem, że do pompy wtryskowej /ja mam Boscha/ dochodzą przewody zimnego rozruchu i zaworu stop. Zawór stop; rozumiem, ale "zimnego rozruchu" nie bardzo. Czy to jest związane z płomieniówką. Mam prośbę,może mi ktoś podpowie o co tu idzie? Czy na tej "ścieżce" mam dopatrywać się problemu - lub może jest to sprawa pompy wtryskowej.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=79645


Temat: Carisma Piwora
No i cóż. Jednak Cari zostanie przy mnie. Ostatnim czasem (dawno nie pisałem), Cari dostała:

- lewy przegub zewnętrzny + manszeta
- klocki przód
- plastik na lewy przedni słupek
- nowy schowek pod radio (klapka ma już zatrzask)
- nowy mikser do gazu
- olej syntetyczny!!!
- amorki przód + tył
- sprężyny przód +tył
- poduszki amorków przód
- łączniki stabilizatora przód (z tyłu nie mam.:) )
- klocki tył
- przegląd
- końcówki drążków
- miska olejowa
- uszczelnienie pompy olejowej
- uszczelnienie miski olejowej
- poprawne ustawienie rozrządu
- uszczelniacz wałka rozrządu
- uszczelniacz wału korbowego
- próba ustawienia zaworów
- świeczki
- filtry:
- paliwa
- powietrza
- 2 nowe opony Goodyear DuraGrip 185/65/14 86T
- lewy błotnik (Trawor, sprężam siez pieniędzmi)
- uszczelka od drzwi kierowcy
- uszczelka bagażnika
- amortyzatory klapy bagażnika
- nowy zapach
- płyn zimowy do spryskiwaczy
- wentylator klimatyzacji
- nowy akumulator Bosch
- przełącznik świateł + wycieraczek


Na realizacje czeka (głownie czas, bo wszystko mam):

- gumy drążka stabilizatora
- płyn hamulcowy Ate (do 3 lat użytkowania wersja PRO! )
- montaż działającej sprężarki klimatyzacji
- swap zacisku + jarzmo na prawy tył
- silniczek lewej lampy


Co muszę kupić:

- wciąż tuleje na tył
- 2 opony na tył Goodyear
- 2 linki hamulcowe
- 3 światło STOP
- śruby mimośrodowe
- wymiana łożyska w pompie wspomagania
- prawa poduszka silnika
- wymiana fotela kierowcy lub regeneracja

Jak coś jeszcze sobie przypomnę, to dopiszę.

W tym roku Carisma spędziła wakacje ze mną i moją uroczą kobietą w Bieszczadach, nie sprawiając żadnych problemów. Jedynie na moment odzywał się przegub. Postaram się zdziałać jakieś zdjęcia. Obecnie Cari ma przejechane równiutko 222000km.
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29472


Temat: silnik nie gaśnie
Zawór stop masz zabudowany dlatego,ze masz immobilaizer.Na 99% psoci ten zawór,ale przez tą osłonę będziesz miał bardzo utrudniony dostęp do niego.Z tego co kiedyś czytałem,to albo bosch-ka,albo demontaż pompy aby do niego się dobrać .
Źródło: siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6993


Temat: JAKI PIEC ( KOCIOŁ ) GAZOWY ?

Powoli wybieram piec gazowy. Trochę poczytałem i wychodzi mi, że potrzebuję 1-funkcyjnego, z zasobnikiem około 150 litrów, sterownikiem pokojowym. Moja pierwsza przymiarka to Junkers Ceraclass i zasobnik Biawaru.
I teraz pytania, na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi:
- Dowolny piec potrafi obsługiwać dowolny zasobnik na CWU? Czy są tu jakieś ograniczenia?
- Zauważyłem, że niektóre kotły maja już wbudowany zawór 3-drożny - jakie ma to znaczenie?
- Kocioł z otwartą a zamknięta komora spalania - jakie będą różnice w kosztach budowy instalacji? Kotłownię mam, wybić w niej wlot powietrza do kotła nie jest problemem, komin już stoi, bez wkładu. Czy przy zamkniętej komorze potrzebuję specjalnego, droższego wkładu kominowego w porównaniu do zwykłej kwasówki wymaganej przez kociołek z otwartą komora spalania? Jakie są to różnice?
- Regulator pokojowy uniwersalny, np. Euroster. Taki regulator jest dużo tańszy niż firmowy. da się go bezproblemowo podłączyć do Junkersa Ceraclass?
- Sterowanie pompami CWU i CO - każdy kocioł to potrafi czy muszę na to zwracać uwagę?

Na razie tyle, ale na pewno będę jeszcze męczył.
ad. 1 powinien byc 1-funkcyjny
ad. 2 zawór 3 -drożny przełącza grzanie wody z CO na CWU i odwrotnie
ad. 3 kotły kondensacyjne i turbo ( z zamkniętą komorą spalania ) wymagają wkładu koncentrycznego, w kominie zewnątrz rury z nierdzewki pobierane jest powietrze do spalania a wewnatrz rury jest " wydech " spalin.
Dla kotła z otwartą komorą spalania wykorzystujesz tylko wewnetrzną cześć rury z nierdzewki do wyrzutu spalin, zasysanie powietrza jest z pomieszczenia kotłowni. Różnica w cenie to koszt trójnika do kotła kondens. zamiast kolanka do zwykłego kotła.
Wywietrznik jest zawsze potrzebny w kotłowni.
ad. 4 Nie wiem czy Euroster pracuje z nowym rozwiązaniem sterowania kotła pod nazwą "Bosch 3"- generacji , lepiej kupić orginalny regulator ( ze względu na serwis i gwarancje, dochodzenie kto winien sterownik czy kocioł), sterow. pok. powinien byc montowany w pokoju a nie na kotle w kotłowni.( ja wybrałem ster.pogodowy FW100)
ad. 5 nowa elektronika sterowania w kotle np. Junkers Smart ( jak u mnie) pozwala na podłączenie pompy cyrkulacyjnej CWU i sterowanie czasowo, co do CO pompa może chodzić non-stop albo byc właczana tylko na czas pracy kotła ( kiedy jest płomień).

Ogólnie nowa elektronika Bosch 3 , w pierwszym okresie pracy po zamontowaniu kotła " uczy sie " pracy do danych warunków domu ( ok. 30 dni)
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=103551


Temat: Tipo 1.4 1994 - raport z eksploatacji
Poniżej (jako ciekawostka) raport z eksploatacji Tipo 1.4 od jego zakupu, po dzień dzisiejszy:

05.2003 zakup auta - cena 9300 zl (z czego 8000 zl ze sprzedaży Renault 19 1.4 1990 + 1300zl); przebieg 85 tys. km

- wymiana paska rozrządu z napinaczem; amortyzatory tył, świece, płyn hamulcowy, chłodnicy, wym. oleju, pasek klinowy, uszczelnienie skrzyni biegów, wym. kabli WN, kopułki + palec, regulacja LPG;

06.2003 - 86 900km

wym. tulei wahaczy przednich;

06.2003 - 87 tys. km

wym. paska klinowego (zerwanie w trasie - zły montaż);

07.2003 - 88 tys. km

wym. tarcz hamulcowych (Jurid) + klocków (MAFF);

07.2003 - 91 050km

wym. kabli WN (Janmor FAS16 - nie polecam)
regulacja LPG;

08.2003 - 92 tys. km

nowe bebny hamulcowe+ szczeki,
wym. filtra paliwa;

08.2003 - 93 300km
wym oleju skrzyni biegów TUTELA ZC80/90;

09.2003 - 94 tys. km

wym poduszek silnika, linki sprzęgła, wym. oleju, filtr powietrza, swiece BOSCH WR7D+, regulacja LPG;

10.2003 - 95 400km

regulacja zaworów + wymiana uszczelki;

02.2004 - 100 700km

wym. sprzęgła, łożysk skrzyni biegów, rolki paska rozrządu (hałas);

03.2004 - 102 200km

wym tłumika końcowego ASMET (219 zl);

04.2004 - 102 300km

wym oleju 10W40;

05.2004 - 105 100km

wym uszczelki klawiatury,
wym pompy wody (155 zl), wym termostatu z obudowa (60 zl);

06.2004 - 106 350km

wym filtra powietrza AP041;

08.2004 - 109 330km

wym węży ogrzewania parownika, filtr gazu, regulacja LPG, nowe świece;

09.2004 - 112 470km

wym oleju 10W40, nowa kopułka + palec;

11.2004 - 114 800km

nowe amortyzatory przód, ustawienie zbieżności;

02.2005 - 116 900km

wymiana wahaczy (TOFAS), geometria;

04.2005 - 118 800km

wym włącznika świateł stop (28 zl), wym klocków hamulcowych FIAT;

05.2005 - 120 tys. km

wym łączników stabilizatora, wym lewej końcówki drążka kier.;

06.2005 - 122 tys km

filtr powietrza (22 zl),
wym oleju 10W40, uszczelki miski olejowej, uszczelki klawiatury + filtr paliwa;

07.2005 - 123 320 km

świece ISKRA (28 zl), regulacja LPG i wymiana filtra, wym kopulki + palec;
wym kostek swiatel przednich (6zl);

07.2005 - 123 850 km

wym przegubu strona prawa (profilaktycznie po uszkodzeniu manszety);

10.2005 - 129 200 km

wym amortyzatorów tyl (MM 120 zl),
nowa pompa hamulcowa (MM 130 zl),

12.2005 - 131 370 km

wym oleju 15W40;

01.2006 - 131 630 km

wym łożyska kola prawy przód (130 zl),
nowy akumulator Centra Plus (150 zl),
pasek klinowy (20zl),
filtr pow.

02.2006 - 132 300 km

regeneracja reduktora + wymiana filtra gazu;

05.2006 - 136 500 km

wym uszczelki pokrywy zaworów;

07.2006 - 138 600 km

wym tarcz hamulcowych (TEXTAR 35 zl) + klocki (MM 76 zl), przewody hamulcowe przod (60 zl) + DOT 4 (10 zl), pasek klinowy (15 zl) - robocizna 220 zl;

08.2006 - 141 525 km

świece TUTELA TGL15YS;

09.2006 - 141 891 km

wym oleju 15W40, regulacja LPG, wym filtra paliwa;

10.2006 - 144 330 km

wym paska rozrządu + rolka (DAYCO+FIAT 90zl, wymiana 70 zl);

11.2006 - 145 240 km

wym lewej manszety skrzyni biegow (70 zl);

01.2007

naprawa alternatora (łożyska + szczotki),
wym prawej manszety skrzyni biegow+ uszczelniacz, olej COD350 80W90 (167 zl);

03.2007 - 149 tys. km

filtr powietrza (23 zl),
wahacze FEBI, gumki łącznika, końcówki drążków; naprawa ręcznego, zbieżność;

05.2007 - 152 500 km

wym oleju Mobil S 15W40;

07.2007 - 155 050 km

wym wkładu termostatu(25zl) i plynu BORYGO ALU (29zl),
świece ISKRA FE65PRS (33zl), regulacja LPG+filtr (45zl);

09.2007 - 159 200 km

wym przedniej linki hamulca ręcznego (18 zl);

12.2007 - 163 200 km

wym oleju Mobil S 15W40;

03.2008 - 166 210 km

wym tłumika środkowego IZAWIT (30 zl + rob. 70 zl);

08.2008 - 173 890 km

wym klocków hamulcowych MAFF (61zl) + prowadnicy prawej dol (49zl),
uszczelka klawiatury (10zl);

09.2008 - 175 120 km

wym oleju Mobil S 15W40,
świece NGK BPR6E (40 zl);

11.2008 - 177 tys. km

wymiana stojana alternatora + mostek i regulator,
nowa linka sprzęgła (49 zl);

05.2009 - 184 tys. km

wym filtra paliwa
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=15483


Temat: [INNY] Szybka samodzielna diagnostyka silników D19T/D4192T
Bardzo dużo tu tematów o silnikach 1.9 produkcji Renault - montowanych w Waszych Volvo, Mitsubishi Carisma, Renault 19, Scenic, Laguna, Kangoo, Clio i innych w dziesiątkach wersji. Te silniki to udane konstrukcje, jednak mają swoje ciemne strony głównie w usterkach układu zasilania szczególnie z pompą Lucas DPC (te nieliczne silniki z Bosch VE nie sprawiają tyle kłopotów).

Silniki jak w temacie należą do rodziny silników Renault F. Pierwszy silnik serii F pojawił się w 1981 roku w Renault Trafic. Lakoniczne info jest na Wikipedii pod hasłem http://en.wikipedia.org/w..._F-Type_engine.

Gdy wszystko jest sprawne silnik nie sprawa kłopotów, ale wystarczy drobna usterka w osprzęcie pompy wtryskowej a pojawiają się problemy. Diagnozowanie tego silnika jest stosunkowo proste, a pozornej zawiłości dodaje tajemnicza pompa wtryskowa Lucas DPC, która dla wielu jest tajemnym urządzeniem.

Pompa wtryskowa typu DPC ma zadanie zassać paliwo z baku, sprężyć je w swojej wewnętrznej komorze do pewnego niewielkiego lecz stałego i niezależnego od obrotów silnika ciśnienia aby następnie specjalne tłoczki mogły je tłoczyć pod bardzo dużym ciśnieniem do wtryskiwacza. Wewnętrzne ciśnienie pompy ma niezwykle istotne znaczenie do prawidłowego działania wielu mechanizmów w jej wnętrzu.

Działa to mniej więcej tak:
* paliwo jest ssane z baku przez łopatkową pompę przetłaczającą zabudowaną w pompie wtryskowej
* zawór regulacyjny utrzymuje stałą i niezależną od obrotów wartość tego ciśnienia
* pomiędzy pompą przetłaczającą a zaworem regulacyjnym jest kanalik którym paliwo może odpływać do komory przestawiacza kąta wtrysku. Paliwo to ma ciśnienie proporcjonalne do obrotów silnika, więc może zmieniać położenie tłoka przestawiacza wtrysku
* paliwo za zaworem regulacyjnym wypełnia całą pozostałą część pompy, również tą, gdzie pracują tłoczki sprężające paliwo do wysokiego ciśnienia
* w pompie są jeszcze dwa bardzo ważne zawory o których nie będę się rozpisywał, gdyż zrozumienie ich wspólnego mechanizmu działania jest skomplikowane i nieistotne na nasze potrzeby. Są to: różnicowy zawór regulacyjny i zawór regulacji dawki
* regulator odśrodkowy osadzony na wale pompy zapobiega rozbieganiu pompy i stabilizuje obroty na poziomie ustalonym przez pedał przyspieszenia
* zawór przestawiacza kąta wtrysku jest sterowany elektrycznie przebiegiem prostokątnym o zmiennym współczynniku wypełnienia. Zawór ten ten upuszcza odpowiednią ilość paliwa z komory tłoka przestawiacza, regulując moment początku wtrysku w funkcji obrotów i obciążenia
* zawór LDA, czy inaczej zawór regulatora dawki turbodoładowania powoduje zwiększenie dawki wtryskiwanego do komory spalania paliwa w funkcji ciśnienia doładowania
* zawór stop odcina paliwo po przekręceniu kluczyka w pozycję stop.

Koledzy z tego forum opisywali w innych postach czyszczenie i reanimację niektórych w/w podzespołów. Ja natomiast dodam:
* brak mocy: niesprawny przepływomierz, brak ciśnienia doładowania, uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zbyt mała dawka paliwa, uszkodzony zawór LDA
* twarda praca silnika (zbyt wczesny wtrysk): niesprawny zawór przestawiacza kąta wtrysku, nieprawidłowo ustawiony rozrząd, niesprawny wtryskiwacz sterujący, uszkodzenie wewętrzne pompy wtryskowej
* niebieski dym z wydechu (zbyt późny wtrysk): miękka praca silnika, niesprawny zawór przestawiacza kąta wtrysku, nieprawidłowo ustawiony rozrząd, niesprawny wtryskiwacz sterujący, uszkodzenie wewętrzne pompy wtryskowej
* czarny dym z wydechu: zbyt duża dawka paliwa - wymagana regulacja pompy wtryskowej, niesprawny zawór LDA, zużyte/nieszczelne wtryskiwacze
* trudny rozruch silnika: zapowietrzenie układu paliwowego, skontrolować wszystkie przewody paliwowe, skontrolować przewodu nadmiarowe wtryskiwaczy, brak szczelności pompy wtryskowej - wymiana uszczelnień w zależności od diagnozy. UWAGA! Podczas uruchamiania silnika wewnętrzne mechanizmy pompy wtryskowej ustawiają dawkę rozruchową na 1.5 dawki nominalnej, więc naciskania pedału przyspieszenia do oporu niekoniecznie daję poprawę. Dawka rozruchowa 'dziala' tylko do 600 obr/min, później kontrolę przejmuje 'pedał gazu'. Czarna chmura przy rozruchu jest po prostu efektem bardzo dużej rozruchowej dawki paliwa wtryśniętej do cylindra i nie jest oznaką niesprawności silnika!
* silnik D4192T/T2 nie daje się uruchomić: uszkodzony zawór stop pompy DPC lub brak napięcia (immobilizer)
* silnik D4192T3/T4 nie daje się uruchomić: uszkodzony zawór stop pompy Common Rail lub brak napięcia (immobilizer), uszkodzony czujnik położenia wału, niesprawny czujnik ciśnienia w szynie zasilającej wtryskiwacze, problem z połączeniami elektr. wtryskiwaczy, uszkodzony zawór paliwowy na paliwowym przewodzie powrotnym/nadmiarowym

Niesprawny przepływomierz może stwarzać zadziwiające problemy Piszę dlatego, że skóra na plecach cierpnie, jak się czyta, do jakich fahofcuf oddaje swoje wózki.

To tyle w telegraficznym skrócie, wiele spraw pominąłem. W razie wątpliwości mozna pytać tutaj albo (co preferuję) na priv mail mpatola@motodiesel.pl.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=13761



Lekcje dla znajomych